Tutkimus tuottaa tietoa siitä, miten liikkumista kannattaa lisätä koulupäivään oppimisen näkökulmasta.
Tutkimuksessa selvitetään, miten liikunnallinen matematiikan oppitunti vaikuttaa lasten oppimistuloksiin, kognitiivisiin toimintoihin, viihtyvyyteen, motivaatioon ja motorisiin taitoihin.
Tutkimuksessa selvitetään myös liikunnan ja oppimisen yhteyttä selittäviä tekijöitä.
Tutkimus tuottaa opetuksessa hyödynnettävää tietoa liikkeen lisäämisestä oppitunneille. Tulokset kootaan yleistajuiseksi materiaaliksi opettajien, koulujen ja muiden opetusalan asiantuntijoiden käyttöön.
Liikunnan akuutteja ja pitkäaikaisia vaikutuksia testataan interventiotutkimuksessa, jossa kolmea erilaista matematiikan oppituntia verrataan toisiinsa:
Opetus- ja kulttuuriministeriö
2017-2020
Tutkimusjohtaja
Tutkija (perhevapaalla)